Jana Semerádová - barokní příčná flétna
Lenka Torgersen - barokní housle
Bertrand Cuiller - cembalo
Hana Fleková - violoncello
Jako má Francie svého Ludvíka XIV., má Německo Fridricha II. (1712–1786); jeho vášnivá láska k hudbě (i přes velkou nevoli jeho otce, který z něj chtěl mít silného panovníka a vojevůdce) dala rozkvést mnoha překrásným květům galantního stylu. Touhu naučit se hře na flétnu ve Fridrichovi probudilo setkání s virtuózem J. J. Quantzem. Král se obklopil předními hudebníky své doby; v jeho kapele najdeme cembalistu C. Ph. E. Bacha, fenomenálního českého houslistu F. Bendu či J. Ph. Kirnbergera, žáka J. S. Bacha. Setkání samotného Bacha s pruským králem pak dalo vzniknout slavné Hudební obětině. Kouzlo "galantního stylu" barokní flétnistky Jany Semerádové už dávno překročilo hranice zemí koruny české; žačka Wilberta Hazelzeta vystupuje s úspěchem na prestižních evropských festivalech jako sólistka i se svým souborem Collegium Marianum. Prostřednictvím její kouzelné flétny jste zváni na hudební slavnost na zámku v Postupimi s největšími hudebníky doby krále Fridricha.
Tracklist:
1. Sonáta pro flétnu a cembalo h moll, BWV 1030
2. Regis Iussu Cantio Et Reliqua Canonica Arte Resoluta. Fuga canonica in Epidiapente z Musikalisches Opfer, BWV 1079
3. Canon perpetuus super thema Regium z Musikalisches Opfer, BWV 1079