Hana Blažíková - soprán, Kamila Ševčíková - alt, Tomáš Král, Marián Krejčík - baryton
Collegium Marianum, umělecká vedoucí Jana Semerádová
(na dobové nástroje)
V bohatém hudebním životě Prahy první poloviny 18. století představovala doba adventní a vánoční svébytnou kapitolu. Specifický repertoár spoluutvářela nejen samotná témata tohoto liturgického období (včetně výrazného prvku mariánské úcty), ale například i vlastní liturgické a hudební formy. V písních i figurální hudbě se tu najednou ozývala vedle latiny i čeština a do hudby pronikaly prvky lidové zbožnosti a kultury. Ty jsou nejslyšitelnější v písních Holana Rovenského s okouzlující poetikou adventní a vánoční doby. Pražské notové archivy však skrývají i celou řadu skladeb sofistikovanějších forem, ať již pocházejí od skladatelů v Praze působících (A. Reichenauer, J. F. Fasch) či jde o díla importovaná (Caldara, opisy skladeb J. D. Zelenky působícího v Drážďanech apod.). Atmosféra očekávání příchodu Spasitele a duch pokoje a radosti jsou společné všem skladbám na nové nahrávce vynikajícího „autentického“ souboru Collegium Marianum. A právě radost je tím, co z nahrávky přes muzikologickou a dramaturgicky promyšlenou koncepci vyzařuje a čím tato muzika posluchače obdaří, ať již v adventně-vánočním či kterémkoli jiném čase.
Radostné poselství hudby adventu a Vánoc barokní Prahy tlumočené vynikajícím souborem Collegium Marianum.