Tři skladby vzniklé v rozpětí 200 let, a přesto mají mnoho společného; jejich skladatelé měli klarinet v lásce
a v uvedených dílech nechali v plnosti zaznít bohatství své melodické invence. Všichni se nechali inspirovat
vynikajícím klarinetistou. Mozartův kvintet vznikl pro virtuosního hráče Antona Stadlera, Ondřej Kukal psal
své chytlavé Clarinettino pro vycházející klarinetovou hvězdu Ludmilu Peterkovou. Ta dílo s velkým ohlasem
premiérovala a po dvou desetiletích se k němu vrací na této nahrávce. Nespočetněkrát nahraný Mozartův
„Stadlerův“ kvintet pro mnohé vyzní neobvykle; Ludmila Peterková se totiž rozhodla nahrát jej na hlubší
basetový klarinet, nástroj okouzlující sametové barvy, pro který byl původně napsán. Že Rejchův kvintet
není na nahrávce „do počtu“, že jeho hravá nápaditost obstojí i vedle Mozartovy dokonalé vyváženosti, o tom
se přesvědčíte při prvním poslechu. Skvělým partnerem je klarinetistce Bennewitzovo kvarteto, které patří
k nejlepším mladým pokračovatelům slavné české kvartetní tradice.
Antonín Rejcha – Kvintet B dur pro klarinet a smyčce op. 89 W. A. Mozart – Kvintet A dur pro basetový klarinet a smyčce K 581 Ondřej Kukal – Clarinettino. Concertino pro klarinet a smyčce op. 11
Get info about new releases and discounts in your email!