Jakkoli je operní odkaz Antonína Dvořáka (1841-1904) méně vyrovnaný než ostatní žánry jeho tvorby, můžeme s klidným svědomím přinejmenším jeho tři opery - Jakobína, Čerta a Káču a Rusalku - označit za mimořádně životná díla, s oblibou uváděná a posluchači spontánně přijímaná. Zejména Rusalka, napsaná v roce 1900, lyrické pohádkové dílo na nejhodnotnější text, jakého Dvořák kdy užil (Jaroslav Kvapil), příběh plný soucitu s nešťastnou hlavní hrdinkou i s chybujícím člověkem-princem, plným právem zaujímá u českého i zahraničního publika postavení nejoblíbenější a vedle Smetanovy Prodané nevěsty nejčastěji uváděné české opery. Digitální nahrávka v nastudování Václava Neumanna a s Gabrielou Beňačkovou v titulní roli skýtá záruky nejvyšší umělecké kvality. Ve spojení s Dvořákovou nenapodobitelně prýštivou invencí tento operní komplet představuje zhmotnění jednoho z nejcennějších plodů ducha v celé české hudební historii. Nejuváděnější česká opera v digitální kvalitě!
1. Předehra
2. 1. dějství: Hou, hou, hou
3. 1. dějství: Hastrmánku, tatíčku
4. 1. dějství: Sem často přichází
5. 1. dějství: Měsíčku na nebi hlubokém
6. 1. dějství: Staletá moudrost tvá
7. 1. dějství: Čury mury fuk
8. 1. dějství. Zde mihla se
9. 1. dějství: Ustaňte v lovu, na hrad vraťte se
10.1. dějství. Vím, že jsi kouzlo, které mine
CD 2:
1. 2. dějství: Jářku, jářku, klouče milé
2. 2. dějství: Již týden dlíš mi po boku
3. 2. dějství: Slavnostní hudba. Balet
4. 2. dějství: Celý svět nedá ti, nedá
5. 2. dějství: Květiny bílé po cestě
6. 2. dějství: Rusalko, znáš mne, znáš?
7. 2. dějství: Ó marno, marno to je
8. 2. dějství: Vám v očích divný žár se zračí
CD 3:
1. 3. dějství: Necitelná vodní moci
2. 3. dějství: Aj, aj? Už jsi se navrátila!
3. 3. dějství: Lidskou krví musíš smýti
4. 3. dějství: Chci věčně trpět
5. 3. dějství: Vyrvána životu
6. 3. dějství: Že se bojíš? Třesky plesky
7. 3. dějství: Kdo to hlučí
8. 3. dějství. Mám zlaté vlásky, mám
9. 3. dějství: Bílá moje lani!
10.3. dějství: Miláčku, znáš mne, znáš?